Kehittelin tällaisen puolisentoista vuotta sitten, kun sattui olemaan töissä erityisen hankala päivä.

Toivomuksia asiakkaille:
1. Jos myyjä ei ala palvella Sinua heti saavuttuasi liikkeeseen, kannattaa kivahtaa vihaisesti: "Kiitos, minä löysin nämä ITSE!" ja marssia mahdollisimman nopeasti tiehensä. Silloin myyjälle ei jää tilaisuutta selittää, että hän ei huomannut sinua tai että hän oli aivan eri osaston myyjä tms. eikä siis olisi osannut auttaa viereisen osaston asioissa. Ennen kaikkea juokse tällaisessa tilanteessa heti esimieheni puheille (kotoa lähetetty sähköpostikin käy) antamatta minun selittää, miksi en toiminut sinua miellyttävällä tavalla. Valita hänelle kiukkuisesti ja asioita reilusti väritellen ja jopa vääristellen, niin saat myös esimieheni riemuitsemaan. Ennen kaikkea kannattaa väittää esimiehelle, että yritit monta kertaa pyytää minulta apua, mutta että nostin vain nokkani pystyyn ja käänsin ilkeämielisesti selkäni. Valehtelu kannattaa aina!

2. Jos myyjä ei tiedä jotain, on viisainta kysyä pisteliäästi: "Ai, etkö sinä olekaan töissä täällä?". Tuo lause on koodi, joka saa meidät tietämään heti kaikesta kaiken. Erityisen hauskaa on kuulla tuo lause toisena työpäivänään tai paikassa, jossa on tekemässä vain sijaisuutta.

3. Jos etsit jotain tiettyä tuotetta, etkä muista merkkiä, pakkauksen väriä, hintaluokkaa jne., niin MYYJÄ on silloin täysi idiootti, jollei hän löydä heti haluamaasi tuotetta. Mutta ei hätää - raivostuminen saa tuotteen putoamaan taivaasta nenäsi eteen!

4. Jos haluat tuotteen, joka on lopetettu tai jota ei ikinä ole ollut olemassakaan, niin älä missään nimessä harkitse myyjän suosittelemia vaihtoehtoja. Mehän voimme taikoa sinulle sopivan tuotteen.

5. Tee huomautuksia vaatetuksestamme, hiuksistamme ja puhetyylistämme. Rakastamme voimakasta kritiikkiä ja olemme täällä vain arvosteltavinasi.

6. Kohtele meitä kuin koiria: viittaa kädellä, vedä hihasta tai jopa hiuksista. Nautimme alistavasta kohtelusta. Olemmehan täällä nimenomaan Sinua palvelemassa - ja palvomassa. Muista myös olla pisteliäs, vihainen ja epäkohtelias. Se tuottaa meille vain mielihyvää.

7. Tule kysymään minulta kaikkea avokadon käyttötavoista juna-aikatauluihin. Jos en muista aikatauluja ulkoa, kaivan vain aikatauluvihkosen taskustani. Olenhan kaikkitietävä infopiste, jolla vain sattuu olemaan myyjän tai konsulentin nimike.

8. Muista, ettet vain ikinä hymyile tai puhu ystävällisesti ja asiallisesti, kuten lähes kaikki muut asiakkaat. Saattaisithan pelastaa päivämme tai ainakin saada hymyn kasvoillemme.